27 Nisan 2016 Çarşamba

Freddie,ben de hafiften deliriyorum galiba!

I'm Going Slightly Mad

   I'm going slightly mad.It finally happened...
   Son zamanlarda en cok dinlediğim queen şarkısı,hatta en cok dinlediğim şarkı.Queen'in 1991 Innuendo Albumünün 2.şarkısı.Peki bu şarkıyı bu denli fazla dinlememin nedeni ne diye düşünüp duruyorum sürekli.Hasebini sonunda çözebildim:dehsetengiz bestesi ve yanısıra enteresan sözleri.Hayır!Bu da değil tam olarak.Ağzımdaki baklayı çıkarmamın zamanı geldi bence:Freddie'nin vefatının yaklaştığının habercisi olmasi.Klibi her izlediğimde biraz nasiplenmek,biraz eleştirmek yerine,Freddie'nin o vakitki haleti ruhiyesini düşünmeden kendimi alamıyorum.Kendimi onun yerine koymaya çalışıyorum;fakat başaramıyorum.Bir insan hayata vedasının yaklaştığını bile bile nasıl böylesine enerjik olabilir aklım almıyor!Buna ancak ''Freddie'nin Yüceliği'' şeklinde bir açıklama getirebirim.
    Freddie Mercury o kadar harikulade bir frontman ki queen'in isminin görkemini kaybetmemesi adına hayatının son anlarına kadar canhıraş biçimde müzik faaliyetinde bulunmuş.Bu vaziyet de onu enikonu yormuş.Bu müthiş ve bir o kadar ağır sorumluluk yükü altında hiç müşteki olmamış...
     Şarkı,Queen hayranlarınca vasat olarak tanımlanıyor;ancak bana göre show must go on,killer queen,innuendo,bohemian rhapsody,i want it all,don't stop me now,the miracle ile beraber queen'in en iyi işlerinden biri.Bilhassa bunda,şarkının enteresan sözleri,Freddie'nin muz ağacı tahayyülü,ilginç Lord Byron parodisi,grup üyelerinin cins halleri ve klibin siyah beyaz çekilmesi,intro ve outro'sundaki bass partisyonlarinin kudretli görkemi yatıyor.
     Gerçekten dünyanın en garip;fakat bir o kadar güzel şarkısı diye düşünüyorum.Ölümü,yalnızlığı,yaşamın anlamını sorguluyorsunuz bu şarkıyla...
      Düşünün ki bu yazıyı yazarken,bir yandan söz konusu şarkıyı dinliyor ve gitgide melankolik bir duygu seline kendimi kaptırıveriyorum...
      Bu ufak yazı,blogger kariyerime ufak bir başlangıç mahiyetindedir.Umarim daha guzel,daha merak uyandırıcı yazılar yazabilme gücünü kendimde bulabilirim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder